ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ


Το Ψυχογενετικό Σύστημα
The Psychogenetic System by Anne Teachworth 

Το Ψυχογενετικό Σύστημα στηρίζεται στην πεποίθηση ότι τα στοιχεία της προσωπικότητας, οι συναισθηματικές αντιδράσεις και το είδος των δεσμών που αναπτύσσονται στις συντροφικές σχέσεις μεταφέρονται από γενιά σε γενιά μέσω του DNA και στην πεποίθηση ότι τα μοτίβα της συμπεριφοράς στις διαπροσωπικές σχέσεις είναι τα αποτελέσματα της επιρροής του περιβάλλοντος που συμβαίνει κατά τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας.

Eίναι ένα μοντέλο που περιγράφει τα ενδοβλημένα μοτίβα επιλογής συντρόφου και σχέσεων και τα μεθοδολογικά εργαλεία για την αλλαγή αυτών των μοτίβων στα επιθυμητά. Η πρακτική του εφαρμογή στη θεραπευτική διαδικασία περιλαμβάνει το Tεστ της Eπιλογής, τεχνικές Gestalt, Ψυχοδράματος και Νευρωγλοσσικού Προγραμματισμού (N.L.P.). Μέσου της θεραπευτικής διαδικασίας θα γνωρίσετε την δική σας "ερωτική χημεία" καθώς και γιατί έλκεστε από το ίδιο τύπο συντρόφου. Θα αναγνωρίσετε τα αποτυπώματα του Εσωτερικού σας Ζευγαριού που καθορίζουν τα διαδραστικά μοτίβα που αναδύονται στη σχέση σας μετά το γάμο και τα παιδιά.

Άρα αν επαναλαμβάνετε τα ίδια λάθη...
αν οι σχέσεις σας δεν έχουν ποτέ 'καλό τέλος'...
αν θέλετε να μάθετε γιατί έλκεστε από λάθος συντρόφους...
αν θέλετε να βελτιώσετε την σχέση στην οποία ήδη βρίσκεστε...
ή αν θέλετε να κάνετε καλύτερη επιλογή συντρόφου... 
το Ψυχογενετικό Μοντέλο μπορεί να σας δώσει τις απαντήσεις στα ερωτήματα σας.  

Ομαδική Θεραπεία Ενηλίκων
  
Η ομαδική ψυχοθεραπεία είναι μια βαθιά ανθρώπινη εμπειρία, μέσα από την οποία ανακαλύπτουμε τον εαυτό μας, φέρνοντας στην επιφάνεια όλα όσα ζούμε στην καθημερινότητα μας μέσα στα διάφορα κοινωνικά πλαίσια στα οποία κινούμαστε (οικογένεια, επαγγελματικοί χώροι κ.α) και στις προσωπικές μας σχέσεις.


Σκοπός της ομάδας είναι, διαμέσου της αλληλεπίδρασης των μελών και με την στήριξη του θεραπευτή, να ανοίξουμε τα κανάλια επικοινωνίας με τον εαυτό μας αλλά και με τον εξωτερικό κόσμο, έτσι ώστε να επέλθει η επίλυση συγκρουσιακών θεμάτων στα οποία οφείλονται οι διάφορες ψυχικές ανισορροπίες.
Μέσα από τεχνικές λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας, ευνοείται η ελεύθερη και ειλικρινής έκφραση των μελών, μέσα σε ένα πλαίσιο εμπιστοσύνης και ασφάλειας. Στόχος είναι η ανακάλυψη τρόπων διαχείρισης των σχέσεων και εκδήλωσης συμπεριφορών έτσι ώστε να φέρνουν λιγότερη δυσαρέσκεια και περισσότερη ευχαρίστηση.
Τα θέματα που συζητιούνται μέσα στην ομάδα αυτογνωσίας δεν καθορίζονται από τον συντονιστή, αλλά ανακύπτουν αυθόρμητα από τα ίδια τα μέλη της.
Τα άτομα που συμμετέχουν στην ομάδα συνειδητοποιούν ότι υπάρχουν κι άλλοι άνθρωποι που νιώθουν παρόμοια μαζί τους, και τελικά αισθάνονται ανακούφιση γιατί βλέπουν πως δεν είναι μόνοι τους κι αβοήθητοι με το πρόβλημα που τους απασχολεί.
Η ομάδα μπορεί να αποτελέσει μια σημαντική πηγή νοηματοδότησης, υποστήριξης & δύναμης σε δύσκολες περιόδους κατά τις οποίες κάποιο μέλος της αντιμετωπίζει έντονο άγχος και συναισθηματικό αδιέξοδο.
Η ανατροφοδότηση που εισπράττει κάποιο άτομο στην ομάδα από τις αντιδράσεις και την ανταπόκριση των υπολοίπων μελών στα ζητήματα που «ανοίγει» κατά την θεραπευτική διαδικασία συνήθως το βοηθάει να συνειδητοποιήσει κάποιες δυσλειτουργικές του στάσεις, ή/και επαναλαμβανόμενα μοτίβα στη συμπεριφορά του που μπορεί να δυσκολεύουν τις σχέσεις του με τους άλλους.
Επίσης, η ανατροφοδότηση της ομάδας μπορεί να τον/ την βοηθήσει να αλλάξει την οπτική με την οποία βλέπει τα πράγματα, ή/και να υιοθετήσει πιο δημιουργικές και αποτελεσματικές στάσεις απέναντι στα προβλήματα που τον/ την απασχολούν.
Γενικά, η ομάδα αυτογνωσίας μπορεί να λειτουργήσει ως ένα ζωντανό εργαστήρι πειραματισμού, όπου τα μέλη μπορούν να δοκιμάζουν με ασφάλεια νέες στάσεις, πεποιθήσεις και συμπεριφορές, πριν τις εφαρμόσουν στην καθημερινότητά τους, εκτός ομάδος


Ομάδες Εφήβων και Παιδιών


«Ο έφηβος μοιάζει με έναν αστακό την εποχή που αλλάζει κέλυφος είναι εκτεθειμένος σε όλους τους κινδύνους και έχει την ανάγκη να κατασκευάσει ένα νέο κέλυφος» Frans Dolto. 









Στόχος της ομάδας είναι η επεξεργασία των συγκρουσιακών ζητημάτων που κάνουν έντονα την εμφάνιση τους κατά την πολύ σημαντική περίοδο «μεταλλαγής» του παιδιού σε ενήλικα. Προς την πραγματοποίηση αυτού του στόχου, η ομάδα εφήβων, δημιουργεί ένα πλαίσιο εμπιστοσύνης, ασφάλειας και στήριξης, μέσα στο οποίο οι έφηβοι μπορούν να εκφραστούν πάνω σε θέματα που αναδύονται και τους απασχολούν, με λιγότερο άγχος, ενοχή, ντροπή.
Μέσα από τη λεκτική και μη λεκτική έκφραση δίνονται τα ερεθίσματα έτσι ώστε οι έφηβοι να αποκτήσουν μια πιο συνειδητή επαφή, με το σώμα τους, αλλά και με τον κόσμο των συναισθημάτων τους. Ο σεβασμός, η αποδοχή, και η απενοχοποίηση, για όλα αυτά είναι το επόμενο βήμα που γίνεται μέσα στην ομάδα. Φιλοδοξία της ομάδας είναι οι έφηβοι να αποκτήσουν την βάση για την ισορροπημένη δόμηση της ταυτότητας τους κατά την ωρίμανση τους.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου